gallery

17 Ekim 2009 Cumartesi

Kronik İşsizlik


Herşey o kadar hızlı gelişiyor ki hayatta tutamıyorsun zamanı, yakalamak, bir yerden tutunmak istiyorsun hayatta ama malesef herşey istediğimiz gibi olmuyor.Meslek adına hayallerimi çoçukluğumda askıya bıraktım. Büyüklerin büyüklüklerini göstermek amacıyla ikide bir telefuz ettiği '' Büyüğünce ne olacaksın yavrum'' dediklerini halen hatırlar gibiyim.
Üzerinden çok zaman geçti ama hatırlarım, benzer sorulara hep farklı cevaplar verdiğimi. Bu yüzden de bir meslekte karar kılamadım :) belki de bu yüzden bir baltaya sap olamadım :)))
Şimdi hangi alanda ilerleyeceğimi biliyorum geç olsa da ama bu kez de nasıl iş bulacağımı bilmiyorum.Güzel memleketimin kötü niyetli işverenleri işine geldiği gibi bir kriz haritası çıkarmış, oraya buraya çekiştirip duruyor insanları.İşverenin kapısına iş diye dayanmış işgörene, halini göre göre binbir zahmetle kabul eden İK'cılara nasıl sitem doluyum anlatamam.
Bir görüşmeyi hangi ik aldatmacaları dahilinde yapıyorlar aklımız almaz. Bu ik'cılarla son zamanlarda o kadar çok yüz göz oldum ki artık yüzünü görmek istemiyorum diye beddua etsem tutar ama olan yine bana olur yine iş bulamam:)) Hele onların kronikleşmiş bir sözü varya Bilmem Şey Bey,Şey Hanım, görüştük kaynakştık iyi güzel ama hazır memlekette de kriz var madem öle diyolar, siz biraz daha bekleyin biz daha çok aday bulup bu işi bedavaya getirelim zihniyeti de kriz simsarlığından doğmuştur. Görüşme biter biz size döneceğiz, gerekli bildirimi yapacagız derler de dönmezler ya nasıl sinirlenirim bu duruma anlatamam. Sen bizi görüşmeye çağırdın da biz sözümüzde durmadık mı? Bi saniye ben sana döncem mi dedikte? şimdi sen böyle davranıyorsun. Son zamanlarda üniversiteden yeni mezun olup da iş hayatına atılmayı bekleyenlere ve askerlik görevini bitiripte asıl hayat şimdi başlıyor diyenlerin Allah yardımcıları olsun. İşsizlik zor bir zaanat herkes bu yükü kaldıramaz,Kendine göre bir yaşam şekli,kendince bir umut kırıklığı vardır bu işin. Aslında bu sorun başlı başına bir iş sektörü doğurmalıdır kanatimce. Yani kısacası herkes beceremez işsiz kalmasını ondaki çaresizliği,özgüvenin nasıl özünü terkettiğini, bilen anlar en iyisi gidin bir bilene danışın :)))

DEVAMI GELECEK YAZILARIMIN, USULDAN ISINIYORUM HALEN YEDEKTEYİM, AMA HALA KENDİMDEYİM :)))


0 yorum:

Yorum Gönder