gallery

2 Kasım 2009 Pazartesi

Yürüyen Merdivende Yürüyen İnsanlar

Hayatımızın her alanına girdi bu yürüyen merdivenler. Kah bir alışveriş merkezinde kah metro istasyonlarında geçişlerde, geçen gün tek katlı mini süpermarkette gördüm. Anladık diğerlerini ama tek katlı yerde ne alaka diye gülüp geçtim. Amcam merdiveni tükkana kurdurarak avm havası katmak istemiş ama mekan avm görünümlü market olmaktan hiç de öteye gidememişti. Zaten tek katlı mağaza ! Merdivene binmiş olsanda seni bi yere çıkarmıyor, çıkaramıyor ki :))
Her yerde görmeye alıştık yürüyen merdivenleri.Eksikliği insanlarda büyük bir şaşkınlığa sebep olduğu gibi,
varlığı ise ayrı bir maceraya sahne oluyor.
Her yerde karşımıza çıkıyor bu yürüyen şeyler! Hayatımızın vazgeçilmezleri listesinde top bilmem kaçta kaçıncı sırada bi ara araştırsam iyi olacak.
Bu arada ilk yürüyen merdiveni 1892 yılında bi amerikalı vatandaş tarafından bulunmuş.İlk fuarda sonra markette ardında da metro istasyonlarında kullanılmaya başlanmış derken benim gülüp geçtiğm tek katlı markete kadar her yerde yaygınlaşmış.İlk yürüyen merdivenlerde basamaklara oturma ve sol ayağınla in diye ibareler yazıyormuş görünür yerlerde. ( Linkini ekledim bu arada, benim gibi merak etiyseniz bi zahmet bakıverin ) http://www.tarihteilkler.com/ilk/iLK_YURUYEN_MERDiVEN/731/
İlk başta kullanma talimatını da yazmışlar adamlar bir kenara. Öyle demeyin 1890 lı yıllarda yapmışlar bu açıklamayı sonra zaten yaygınlaşmış ama bana tuhaf gelen yıl 2009 Rize'de bir alışveriş merkezi açılıyor tabi ki herşey son teknoloji ve buraya gelen insanlar yürüyen merdivenleri kullanmak isterken hafif şekilde yaralanmışlar.
inanmadın mı ? al sana işte fotoğraf :

Bu olay Rize'de de yaşanabilirdi benim memleketimde de! Olayı başka yöne çekmek isteyenler için baştan söyliyeyim de. Başbakan çıkaran bir memleket'in dünyayı böyle olaylarla bir asır geriden takip etmesi veya diğer şehirlerimizde de buna benzer olaylar yaşanması insanı üzüyor bea!

Neyse benim bu yürüyen merdiven konusunda en çok ilgimi çeken
'' yürüyen merdivenlerde ki yürüyen insanlar ''
Bu insanları beğeniyle takip ediyorum. Bazen ise şaşkınlıkla seyrediyorum.
Bu insanlar o kadar hızlı yaşıyorlar ki hayatı bir an hareketsizliğe tahammülleri yok. Bindiği aletin hızının artılması hayattan en büyük temennileri olur herhalde. Kendilerine göre levellerini ayarlayabilseler keşke :)
Gün boyu yorulmuşsun, dolaşmışsın en rahat edeceğin, kısa süre de olsa dinleneceğin bir ortamı bulmuşsun az dinlen bea kardeşim! Bu koşuşturma bu tempo insanı mest ediyor doğrusu.Böyle bir dalda olimpiyatlar açılsa da beleşten bi kaç madalya kazandırsak ülkemize.
Sizce de güzel olurdu dime ?
Yürüyen merdiven katagorisinde ülkemizi temsil etmek isteyen, hızına güvenen, metro istasyonlarında yoğun iş saatlerinde,kalabalıklardan tereyağından kıl çeker gibi hızla çıkacak gönüllüler aranıyor diye bir ilan görürseniz hiç şaşırmayın heaa!
benden söylemesi :)))

0 yorum:

Yorum Gönder